Respirationssystemet -.-

Hej alla glada (och alla andra...)!

Hoppas att ni hyllat era mammor today! Det gjorde jag med att städa hela huset och, tillsammans med Astrrid, laga en underbart god choklad cheesecake samt dagens mat! Tog även hand om disken i princip hela dagen, så mor min slapp stå och hålla på en massa i köket. Japp, glad blev hon. Bäst för henne ;| hehe, nää, så ska man inte säga!

Iallafall, har ni andra varit duktiga biologipluggare?

Inte jag. Sitter och försöker få klart de två första "blocken" av frågor som ska besvaras inför provet på tisdag, just nu. Inte kul. Menmen, someone's gotta do it (or, everyone in nv2 @ Kunskapsgymnasiet have to do it -.-). Är väldigt trött, så tvivlar starkt på att jag hinner med det. Antar att jag får göra resten imorgon då. Inte så smart att göra allt dagen innan prov - men vet ni vad? Det är faktiskt sommarlov, och vare sig man vill eller inte så börjar kroppen, framförallt hjärnan, ställa sig in på det! Det går liksom inte att hindra! Så, medans ni tänker över vad jag precis har skrivit så kan ni sitta och titta på denna maneten:

 

Btw, höll på med chili förut, till maten. Inte kul inte! Säger bara en sak: tvätta händerna otroligt noggrant efter att ni skärt och pillat med chili. Vet ni varför? Jo, för att det är inte alls kul när man sedan pillar sig runt munnen och munnen reagerar på det starka chilit. Vill du ha svullna, stickande, svidande läppar under ett par timmar? Smörj in dig i chilisaft. Underbart...not. Dessutom sved det under naglarna (det var la där det hade fastnat) vilket gjorde att jag inte kunde göra något alls, i princip, utan att det sved till ordentligt. Dagens läxa: don't mess with chili - it will (almost) break you!


Kommentarer
Postat av: Jonii

hahah lyckat det med chillin

2010-05-30 @ 23:25:02
Postat av: Biffen

Hahahahha, jag hatar med chilli! Men det värsta är nog ändå att få det i ögonen, då grinar man ordentligt kan jag säga till dig!

2010-05-31 @ 11:14:14
Postat av: GGG

HAHA, som tur är varnade min pappa mig om att inte peta med fingrarna i ögonen innan jag hann göra det :D HAHA

2010-05-31 @ 12:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0