Gothia Cup

Shenamittbena

Känner mig ensam, men vad ska man göra?

Den senaste veckan har endast bestått av en sak - Gothia Cup. Bror min har haft match varje dag sedan i måndags, och idag hade de hela två matcher. Alla matcher har vunnits. De klarade sig alltså till A-slutspel efter att ha tagit hem fullpotten i gruppspelet på 9 poäng. Den första slutspelsmatchen, i A-slutspelet då, vanns med 3-0 över Alingsåslaget Gerdsken BK (med turneringens absolut finaste namn... hehe). Det hela blev en liten revansch + deja vú efter förra årets sammandrabbning: de möttes, precis som i år, i den första A-slutspelsmatchen. Matchen slutade lika och gick till straffar - vilka Gerdsken vann på. Så i dag fick Fässberg sin revansch! Senare på kvällen spelades en match mot ett spanskt (lite konstigt) lag - även denna vanns, nu med 2-1. Det coola (hahaha, fööör coolt) är att målet som släpptes in i den senaste matchen var Fässbergs första (och enda då, hehe) insläppta mål hittills i turneringen. Är inte det duktigt eller vad? Inte en enda förlust hittills och ett enda insläppt mål. Känner att jag håller på att öga dom nu! SÅ TA I TRÄ ALLA, för tidigt (klockan 8 för att vara exakt) imorgon bitti, i 8-delsfinal, möter de ett tyskt lag.

Är faktiskt väldigt stolt över bror och resten av laget. Det är inte lätt att komma till åttondelsfinal i A-slutspel i självaste Gothia Cup. Vinner de den första matchen imorgon blir det kvartsfinal klockan 15:00 på Överåsvallen, och vinner de även den matchen så blir det semifinal klockan 21:00 på HEDEN 4 (JAAAAA - den plan där alla matcher visas på viasatSport :D). Så detta hoppas vi att de klarar av, heheheh! Okej, ska la inte sätta såå stor press. De är otroligt duktiga som kommit så här långt :) men för deras skulle hoppas jag på att de kommer längre!

Aja, nu ska jag ta och lägga mig - för gissa vem som ska upp 6 imorgon bitti? -.-

GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0