Klockrena tjuvlyssningar

Två damer ~70, går förbi några killar ~15, med ordentligt häng på brallorna.
Dam 1 (upprört): Siv, ser du?!
Dam 2 (lugnt): Ja, det är vår. Allt möjligt tittar fram.

Två tjejer~13 står inne och kollar på kläder.
Tjej 1: Jag ska pierca mig.
Tjej 2: Ska du?! När då? Hur sa din mamma ja?
Tjej 1: Asså, jag har inte frågat mamma, men när jag tänkte på dig och kollade på henne liksom log hon, så att hon sa typ ja!

Två tjejer ~23 sitter och snackar lågmält.
Tjej 1: Har du berättat för Filip om…"problemet" än?
Tjej 2: Jag försökte, men jag tror inte han fattade hinten!
Tjej 1: Vadå, hur gjorde du?
Tjej 2: Jag sjöng med, med stor inlevelse, i Stephen Lynch's låt "Love song"…
Tjej 1: Vilken av dem är det?
Tjej 2: Den som slutar med "…and also, I have herpes".

Tre tjejer ~25 sitter och pratar.
Tjej 1: När jag skriver sms så kollar jag ju alltid ner, och sekunderna man kollar ner kanske man går över en väg och man vet ju aldrig… Det kan ju hända vad som helst! Ett vildsvin eller ett vårtsvin kan ju springa i full fart mot en och så dör man.
De andra tjejerna nickar instämmande.


Busschaufför ~30 med troligen, afrikanskt ursprung sitter och trummar på biljettautomaten till reggae-musik i väntan på avgångstiden när en äldre dam ~70 kliver på bussen.
Dam: Går den här till sjukhuset?
Chauffören (leende) : Vet inte.
Dam: Eh, när avgår du då?
Chauffören (ännu mera leende): Vet inte.
Dam (kommer av sig, vet inte riktigt vad hon ska säga): Jaha…
Chauffören: Det är lugnt, hoppa på. Allt fixar sig!

 

En flicka ~6 och en mormor ~60 sitter och pratar. Mormorn berättar någon om sina morföräldrar.
Flickan: Är de döda nu?
Mormor: Ja, det är de.
Flickan: Jag vill aldrig dö.
Mormor: Nej, det är klart.
Flickan: Jag vill leva jätte-jätte-jättelänge. Ända tills jag blir tio år!

 

En präst ~40 står och förklarar för en grupp barn om när Jesus återuppstod.
Prästen: Hur skulle ni reagera om någon av era nära och kära återuppstod?
Pojke ~5: Ja, jag skulle kräkas…

 

En pappa ~40 och hans son ~4 sitter och pratar.
Sonen: Pappa, visste du att världens storaste hus har över 1000 parkeringsplatser?
Pappan: Nej, det visste jag inte.
Sonen: Jag tror det var 9000 parkeringsplatser.
Pappan: Var ligger det huset någonstans?
Sonen: Jag vet inte, jag har inte googlat.

 

En mycket berusad man ~40 går in i affären och flera av kunderna tycker detta är obehagligt.
Butikschef ~40: Jag måste be dig att gå ut härifrån.
Mannen: Men jag gör ju ingenting… jag kollar ju bara..
Butikschefen: Jo, jag vet. Men många tycker det är obehagligt då du är berusad.
Mannen: Men jag tittar ju bara.
Butikschefen: Du får komma tillbaka när du är nykter.
Mannen (dystert): Men… Det är jag ju aldrig.

 

AHHAHA okej. Kanske inte ska bomba på mer. Iallafall, mångamånga fler finns på denna hemsidan. Bara att checka in. Så klockren ;b

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0